Oferta mLeasing to coś więcej niż tylko produkty finansowe. Klient poszukujący samochodu, nowego lub używanego, może skorzystać z gamy pojazdów gotowych do odbioru, które mAuto oferuje w finansowaniu wraz z pakietem usług dodatkowych. Pracownicy struktur handlowych mAuto, eksperci w branży finansowej, stają przed wyzwaniem prowadzenia rozmów dotyczących szerokiej oferty oferowanych pojazdów, co wymaga innego zakresu kompetencji.
Bazując na naszej eksperckiej pozycji w branży motoryzacyjnej przygotowaliśmy program skupiający się na mocnych stronach wybranych z oferty modeli, dając podstawy do budowania argumentacji handlowej. Poruszyliśmy tematy rozwiązań technicznych specyficznych dla danej marki, ale także kwestie wizerunku, opinii klientów, najczęstszych motywów zakupowych zgłaszanych przez nabywców konkretnych pojazdów na rynku polskim.
W ofercie zleceniodawcy pojawiają się samochody różnych marek i różnych segmentów, trudno więc mówić o przygotowaniu materiału poświęconego każdemu dostępnemu na rynku rozwiązaniu. Naszą odpowiedzią na to wyzwanie było przygotowanie założeń metodologicznych – sposobu postępowania przy wprowadzaniu do oferty kolejnych opcji, wg prostego schematu: informacje bazowe o marce i jej pozycji rynkowej, rynek i otoczenie konkurencyjne, opinie i wrażenia oraz motywy zakupu, rozwiązania techniczne i mocne strony pomocne w argumentacji.
Stosując tę metodologię przygotowaliśmy materiał poświęcony modelom omawianym w trakcie projektu, który jednocześnie może być punktem odniesienia i wzorcem do pracy z kolejnymi przypadkami.
Wyższy poziom wiedzy na temat oferowanych rozwiązań zwiększa komfort i efektywność pracy wszystkich zaangażowanych w relacje handlowe z klientami. Jest to tym ważniejsze, że w aktualnej sytuacji rynkowej, klienci najczęściej są już w jakimś stopniu przygotowani, korzystając z ogólnodostępnych informacji, a tym samym mają wyższy poziom oczekiwań co do kompetencji rozmówcy.
Rzetelne informacje produktowe zabezpieczają także przed ryzykiem podejmowania decyzji w oparciu o stereotypy, szczątkowe informacje, opinie pojedynczych osób itp.
Tego typu projekty najczęściej są realizowane dla pojedynczej marki lub producenta, a tym razem stworzyliśmy program wychodzący znacznie poza takie ramy – wiele modeli w bezpośrednim przekazie i metoda pracy na przyszłość, pozwalająca powtarzać – na ile to możliwe – osiągnięty efekt, przez prace własną zespołów handlowych klienta.